Alla inlägg den 29 september 2011

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni någon sådan film? Vilken och varför i såfall? Berätta!


Jag kan berätta om två av mina, finns flera. Den första är den som fick mig att skriva detta inlägg. Jag såg att den skulle gå på sjuan nu klockan nio. Och det är Ps I Love You. Jag har nog skrivit detta förut, tycker liksom inte filmen är så där himlars bra i det stora hela, den är lagomt sorglig, lagomt söt och Gerry Butler spelar en fake-Irländare. MEN den har två av de absolut mest fabulösa scenerna som finns i romantiska komedier. Två scener som skulle kunna vara mina drömmar porträtterade. Den ena är förstås när huvudpersonerna - Holly och Gerry möts för första gången på landsbygden i Irland.

Scenen är lite längre, men ni fattar kanske...


Den andra scenen är förstås när de ses igen, alltså för andra gången. Detta kan ju vara drömmen över alla drömmar...

Aaaah, älskar låten också! Jo, så denna filmen går på sjuan ikväll klockan nio, om ni vill se, alltså om tio minuter drygt från det att jag skriver det här! =)


Den andra filmen som jag ser varenda gång de visar den på TV är What a girl wants, eller Allt en tjej vill ha (heter den så på svenska). I vilket fall - ni vet denna film där Colin Firth visar sig ha en dotter i Amerika som han inte känner till, hon kommer till England och ställer till med en massa löjligheter. Ja, för jag kan knappt med henne, men jisses, har Colin varit mer rolig och charmig på film än i denna, ja i varje fall i vissa scener!


Så berätta nu, vilka är era guilty pleasures när det kommer till film?


Jag har förresten blivit faster...fått en liten söt brorsdotter

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards