Alla inlägg under februari 2011

Av Jennie Penny - 3 februari 2011 21:14

Jag skriver inte så mycket nu, jag tycker det känns dumt att försöka tvinga ur sig ord. Men jag har lite att berätta ändå.


För det första så har jag fått en lägenhet och jag får flytta in redan om en månad. den ligger i princip mitt i stan, bredvid min gamla gymnasieskola, så det är även åt rätt håll för där jag brukar jobba. Jag fick den genom den här kontakten jag skapade med en man till en av mammas kollegor. En 1.5 på 45 kvm. Det kommer bli skoj. Jag satt och försökte rita på ett ungefär hur lägenhetsplanen ser ut, det är absolut inte skalenligt, men så här ser den ut ungefär.

Vad tror ni?

Det är ett jättestort vardagsrum som har trägolv. Jag kan inte riktigt gissa hur gammalt huset är, det är tilläggsisolerat och balkongerna utbytta, men jag gissar på 40-50 talet ungefär, för det finns funkisinslag i planen tycker jag. Det ska bli hemskt kul att få packa upp mina saker och inreda den här lägenheten. Jag gillar den lilla sovalkoven som gör att jag får bort sängen, vilket varit ett litet krav från min sida när jag letat lägenhet. Köket är ganska litet men i så direkt anslutning till vardagsrummet att jag inte tycker att det gör något. Stora matbordet får stå där, vid fönstret, och så har jag ett litet i köket, mitt lilla klaffbord så jag kan ha som avlastningsyta också. Lägenheten är ljus och den bästa finessen tycker jag är att på väggen mellan köket och alkoven så har man satt in överljus fönster för att på så sätt få in dagsljus i sovdelen. Både alkoven och vardagsrummet har fondväggar som jag gillar. I vardagsrummet är den grå och i sovrummet randig i grönt bland annat tror jag.


Det andra jag kan berätta att jag har jobb säkrat i en månad ungefär, ett vikariat på fyra veckor, 75% som kommer plussas på lite med det jag har på torsdagar redan, samt att jag kan ta in extra timmar på måndagar då jag 3 av 4 gånger är ledig. Det kommer bli bra.


Jag ska ta tag i det nu och boka in en resa till Malmö och Göteborg, jag behöver få träffa min vänner. Det lutar åt sista helgen i mars, första i april! Finns det sovplats åt mig hos folk då?


Brynäs vann igen, de är såå bra nu och det är skoj! Ska lägga mig nu, upp och jobba tidigt i morgon, men sen är det helg och då får jag soooova....mmmmm!!!

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards