Alla inlägg den 1 september 2011

Av Jennie Penny - 1 september 2011 18:39

Hörni, det är höst igen och allt sådant där skoj som går på tv eller roar mig på andra sätt är på väg att sätta i gång. *Stort leende* Jag pratar om flera tv-serier och så förstås Hockeyn, men även hela längdskidsäsongen. Jag tror nog det är kört att jag själv kommer kunna gnida iväg de där 3 milen i Vasaloppsspåren som jag hade en idé om med tanke på vart jag kommer spendera halva vintern, men på TV finns det ju alltid att kika på. Och med TVÅ hjärtelag i hockey med stora ambitioner och intressanta spelare - så kommer det att blir mycket spännande att heja på Brynäs och Ore denna säsongen!


15 september startar en ny säsong av Vampire Diaries som har hållt hög kvalitet hela säsong 1 och 2, så jag hoppas det håller i sig. Vampyrerna i den serien är verkligen mina favoritvampyrer - knäcker liksom True Blood vampyrerna med hästlängder, trots att jag gillar den serien också mycket. Jag älskar att Damon är så komplex och att Stefan - den präktige - börjar visa sina onda sidor och svagheter också, så ska det vara, blod och oväntade twistar och dödsfall.

Sedan i samma veva, jag tror veckan efter, så startar sista säsongen av Spooks och det kan ju inte bli annat än spännande. Det är också en serie som inte är rädd för att ha ihjäl sina karaktärer (wow, hur låter jag egentligen som önskar folks död, det gör jag ju egentligen inte, men det lämnar ett väldigt osäkerhetskännande som är adrenalinfyllt, man måste kika vidare) och det är en Brittisk serie med apsnygge Richard Armitage i - spelar Lucas North som man aldrig riktigt vet vart man har honom (inser att jag inte minns hur serien slutade, lär nog kika på sista avsnittet innan nya säsongen börjar).

Sen kan jag ju bara ana att Merlin nog kommer starta inom en snart också och med tanke på vad den tredje säsongen växte, så gissar jag att det kommer bli ännu bättre nu den fjärde! Särskilt med alla de vackra män som finns med där... 

Förutom dem serierna som kommer att starta så följer jag ju The Hour som går på svt och som är riktigt spännande och bra och även True Blood - så ni som kikar på svt och nyss startade säsong 3: misströsta inte den rätt tråkiga säsong 3, för sedan kommer säsong 4 som är riktigt bra.

Av Jennie Penny - 1 september 2011 17:01

Jag hade häromdagen två viktiga samtal jag skulle ringa, men båda två ordnade sig själv. Jag tackar gärna för sådant här, för trots att jag inte är särskilt svår att prata med, så är jag ändå en av de här personerna som lider av något som kallas för telefonskräck - om ändå version light, för ringer gör jag ju, men hjärtat pumpar alltid både två och tre gånger fortare.


Det första samtalet var till min bostadsvärd i K*stad, men jag fick ett mail av henne där vi gjorde upp.


Det andra var förstås till mina arbetsgivare för jag ville veta när jag skulle starta och så på måndag, men idag när jag var ner på stan (där jag bland annat friserade mig och gjorde världens deal på H&M med två par jeans för 300 spänn) så ringde han som ska vara min handledare och hälsade mig välkommen till K*stad och Regionmuseet. Jag fick reda på tid när jag ska börja och lite om vad som kommer hända de första veckorna, bland annat att jag kommer att få ta över och hand om mindre projekt och åtminstone det första verkar ska handla om stråtak. Jag hörde ju mig för lite blygt om jag kunde läsa in mig på något inför starten och det var det jag fick tipset på - läs in på konstruktion och tillvägagångssätt. Spännande detta takmaterial (som vi inte använder oss av här i norr) och som den kariärist jag (inte?) är så såg jag ju genast fördelarna med att kunna detta om stråtak - för vart finns det mer mycket stråtak om inte i England och jag har ju en (dum?!) dröm om att en dag få bo och jobba i detta land.


Åh, jag fick nästan hindra mig från att skrika ut hur kul jag tycker att det här ska bli, blundrade ut lite dumt kanske att - det ska bli så roligt att få börja jobba på riktigt! Suck Jennie, vad du säger knäppa saker ibland inser du sen. *vrider ner förväntningarna ett snäpp på grund av de lägre graderna av galenskap*


Stegade upp riktigt tidigt i morse. Sju var klockan satt på för jag hade ett tidigt ärende. Det hela avklarades relativt smärtfritt och snabbt, så jag passade på att gå förbi en matbutik på vägen hem och köpte med mig nybakade frallor och fick flashback minnen från barndomen. Papsen gjorde nämligen så när han jobbade natt förr att på vägen hem på morgonen så stannade han och köpte frallor åt oss som låg och väntade på köksbordet när vi sedan vaknade. Perfekt det, och de smakade fortfarande gott med ost på och ett glas oboy till. =)


Gick förresten förbi följande byggnader på vägen hem och det är inte så svårt att gissa vilket företag de en gång tillhörde och visst är det skitsnygga de här gavlarna som är murade med båda slaggsten och tegelsten.


Ikväll ska jag faktiskt på inflyttningsfest med studiecirkelgänget. Wow, det var riktigt länge sedan jag hängde med dem och ska bli skitroligt. Framförallt ska det blir roligt att se hur lägenheten ser ut...senast jag var där så fanns det i princip inget golv på nedervåningen/köksdelen. =) 

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards