Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Börjar gå åt rätt håll - hoppas jag - peppar peppar

Av Jennie Penny - 13 september 2011 22:10

Jag hade smått ångest att gå till jobbet i morse, för mycket tafatta kontaktförsök igår gjorde att jag fasade över att behöva ta tag i dem igen och reda ut dem. Jag bad en stilla bön på vägen till jobbet (läs twittrade) om att det hela skulle lösa sig och någon måste ha lyssnat.


Det dröjde inte mer än en halvtimme så hade det första "problemet" löst sig och jag bokat in ett besök ute på en kyrka för att titta på färgprover på eftermiddagen. Under förmiddagen var det annars personalmöte som stod på agendan - det här med möten är något väldigt nytt för mig och än så länge har jag bara setat och lyssnat och gjort tafatta försök att på ett enkelt sätt presentera mig - misslyckas alltid fatalt. Under mötets sista programpunkt ringer mobilen - som jag äntligen fått nummer till - och en kontaktperson för ett annat projekt jag ska starta upp hälsade och vill förklara situationen - av lärdom från dagen innan så kunde jag nu på en gång säga att det ju är en fördel om entreprenören är med på uppstartsmötet och det hela slutade så smidigt med att beställaren kontaktar mig när projektet ska starta så får jag komma ut.


Vid lunch drog jag alltså iväg på mitt första egna besök ute i fält. Jag hade fått ta över det från en som var ledig denna vecka och detta beslut behövdes göras snabbt. Får ständigt höra här nere att sommaren varit så dålig och regnat bort - ovant för mig som ser den här sommaren som den finaste på mycket länge. Förutom att jag höll på att köra bort mig på Skånes landsbygd så gick det hela jättesmidigt och snabbt. Fick den kommentaren från Bossen här när han körde hem mig då från kick-offen att det finns otroligt mycket vägar i Skåne, men vet du bara att du åker åt rätt håll så kommer du fram ändå, på ett eller annat vis, och det var precis så det var idag. Jag har ingen aning om det stämmer eller inte i vanliga fall, men idag gick det bra.


På vägen hem sen så ringde den andra av dem jag försökt kontakta så tafatt igår och det var ju den här jag var mest orolig för att jag gjort bort mig inför, men jag hade sådan sablars tur att han nog kunde vara med på ett uppstartsmöte på torsdag, trots min miss. Åh, låt det vara så nu, det skulle lösa så mycket. Där får jag nog dock kämpa för att vinna tebaks förtroendet för entreprenören, men nu vet jag hur jag ska göra i varje fall...


Jisses, vad jag lärt mig mycket de här dagarna genom att försöka ordna med saker själv. Det är inte enkelt och ännu har jag inte lagt ner någon tid på allt byråkratiskt egentligen.


I morgon är ganska så oplanerad ännu, det blir nog en massa att läsa och en del forskning för andra och så förstås läsa in mig på det jag ska göra på torsdag.


Såg förresten på Vem tror du att du är? idag och det är ju ett av mina favoritprogram. Idag var det Dregen som skulle söka sina rötter. Från Småland kommer han ju, det hörs. Men faktiskt hade han rötter i Falutrakten på sin mors sida. Från Bjurs... Det handlade bland annat om en tågkrash som skett 1958 mellan Grycksbo och Sågmyra som orsakat 8 dödsfall, det var något jag inte visste om, men tänker att minst pappa ju borde veta om det. Nej, det är skoj det där med släktforskning. Ska ta tag i min igen också, eller rättare sagt mejla den där som sa att det fanns över 250 sidor på min fars sida! =)


God Natt med er nu och håll tummarna för en bra dag i morgon också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Penny - 7 januari 2012 17:31

Så här en vecka in på nya året... Syrran sa – jag ska ta den där listan av Sandra, den var skoj!Så jag tänkte, jag tar den också! Sådant här är skoj, och så får man ju en liten överblick över allt man faktiskt ställt till med det här året!!! ...

Av Jennie Penny - 17 november 2011 20:34

Jag har börjat titta på en hel bunt nya tv-serier och tänkte jag skulle dela med mig lite av dem, ifall ni själva inte upptäckt dem än. Jag varnar redan här - de flesta är fantasy-inspirerade, men det är ju sådant som jag älskar.Och inte alla går på ...

Av Jennie Penny - 16 november 2011 18:42


Jag kände att det var dags för en liten uppdatering. Är inte den bästa för tillfället att uppdatera min blogg. Har haft en tanke eller två på att byta, men vi får se.   Hör ni, jag börjar känna mig mer och mer som en byggnadsantikvarie på riktigt...

Av Jennie Penny - 6 oktober 2011 21:48

    De två senaste dagarna kan ha varit de roligaste hitills på jobbet. Jag har fått vara ute och fara och träffa på folk som kan så mycket om sina specialintressen, fått se tendenser som är väldigt typiskt Skånskt, men ändå inte och jag börjar ä...

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni n...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards