Alla inlägg under december 2009

Av Jennie Penny - 30 december 2009 22:31

Nu ska jag gå och lägga mig, klockan är satt på sex i möra bitti så jag hinner packa klart, göra matsäck och fixa med allt sådant småplock som kommer upp innan man ska åka. Känns alltid lite vemodigt att åka till Göteborg, för jag har ju insett att det är en Jennie här i Falun och en annan i Göteborg - konstigt kanske...


Vill nämna det att jag ser framemot 2010. Kanske mest för att jag inte riktigt vet vad jag har att vänta mig, det är så mycket spännande som ska hända. Jag lär ju säkert fälla en tår i morgon för att så mycket inte har hänt ännu också, men det är inte lika otäckt som det var förra året när jag mådde så dåligt.


Nej, under 2010 så kommer jag ju att gå ut skolan och måste börja försöka hitta ett bra jobb, jag kommer att fylla 30 år och resten sedan har jag ingen aning om. Jag är så nyfiken - har ni känt det så någon gång? Att ni är nyfiken på vad som ska komma här näst för att inget ju är bestämt, det finns inga ledtrådar, allt är ju riktigt suddigt där fram i juni.


Brynäs klådde i övrigt Linköping med 6-3 (eller var det 6-2?) idag, hur bra som helst.   

Av Jennie Penny - 30 december 2009 16:11

Ska ni kika på Tess idag nu då? Jag försöker ju göra lite reklam för denna serie...gillar den. Avsnittet idag är ändå rätt så hoppfullt, men man börjar ana oråd.


Har packat nu i varje fall, väntar på att lite kläder ska torka som jag tvättat. Jag ska nog få med mig allt. Är lite orolig för resan i morgon bara. En kompis till syrran som gjorde samma resa idag hade fått åka buss ifrån Falun, hamnat på ett tåg som blev strömlöst, fick åka buss igen och hamnade tillsist på ett tåg vars lok var trasigt så tåget var två timmar försenat. Det låter ju som mina resor hem, men ett par varv värre. Peppar peppar. Vill inte hålla på och krångla med sådant. Tur att jag åker i tid i morgon. Halv åtta på morgonen går mitt tåg, ska vara framme i Göteborg ganska så prick två tror jag.


Nyårsfest har då fixat sig, blir hemma hos Sash och hennes sambo, jag och Emsan har fått i uppdrag att göra efterrätt, så vi får se vad vi hittar på för gott. Kommer att bli skoj, det tror jag minsann. Mamma köpte en vinflaska åt mig idag som jag tänker ta med mig, ett vitt sött vin.


Drar till syster vid sex och vi ska kika på Revolutionary Road och sedan Tess.


Denna låt lyssnar jag på idag, lycklig över att ha listat ut vem det är som sjunger den då jag hört den så ofta på p3 och gillar den. Nu är den kanske lite old, men shit the same, snygg låt och snyggt namn ju!!!

Av Jennie Penny - 30 december 2009 10:46

Idag är sista dagen i Dalarna för denna gången. Jag kommer tillbaka igen i slutet av februari och då ska jag vara här i fem veckor, min praktik om ni minns. Jag har storslagna planer på att ha tagit tag i mitt liv då, träna ordentligt OCH, jag som inte ger några nyårslöften, minska drastiskt - kanske till och med sluta äta godis. Jag måste gå ner i vikt, det här håller inte.


Idag blir det i varje en ganska så lugn dag, tvätta och packa och så ska jag till syster ikväll på lite filmkväll. Nu behövde hon inte jobba idag vilket jag glädjer mig åt, men kanske inte hon, för det betyder att jag kan komma tidigare till henne. Jag ska nog rösta för vid sextiden, för då kanske jag kan få se avsnitt två av Tess på deras STORA TV och presentera söstra mi för Angel Clare.


- 25 grader idag när jag vaknade, mumsigt, det är väl kanske - 23 nu. Heja heja!!!

Av Jennie Penny - 29 december 2009 19:58

Jag skrattar ibland åt hur saker utspelat sig under det här året. Jag var ju så sjukt stressad över det här med sommarjobb i våras att jag panikskickade ut flera ansökningar till alla stadsdelar jag kunde tänka mig. Ja, det lönade sig, jag fick två jobb och när jag hade fått dem så ringde även en tredje och erbjöd sommarjobb. Jag har ju bråkat mycket med dem på personlig assistent om att jag bara ville vara hos "min tant", försökte få dem att förstå hur stressande det var för mig att gå och oroa mig för vart jag skulle om mårnarna - att gå från en stressig utbildning till att stressa över sommarjobb är nog det jobbigaste jag varit med om på länge. De på kontoret har haft skitsvårt att förstå detta, men jag har stått fast. När skolan började igen så bestämde jag att jag kunde jobba extra ibland, men bara nätter och bara hos "tanta". Suck, ändå har de ringt och frågat om jag kan jobba dag, om jag kan jobba hos andra. Och hur mycket jag än berättar att jag inte kan, inte är hemma (som nu under jul) så ringer de ändå.


Men detta till trots så måste jag säga att det var ett lite roligt samtal jag fick nu i dag, fem i fem på eftermiddagen. En kvinna ringde till mig angående att jag skickat en ansökan om sommarjobb i maj. För hon letade varaktiga assistenter till en ung brukare och tyckte mina kvalifikationer verkade passa utmärkt. Hon skrattade nästan åt sig själv, men ville chansa. Jag förklarade ju vänligt att jag går en heltidsutbildning och det förstod hon, men så frågade ju hon om sommaren. Jag fick ju lov att svara henne att jag ju läser till något helt annat och vill jobba med det när jag går ut, men om allt skulle skita sig till sommaren så kunde jag ju tänka mig detta och det nappade hon på. Jag menar vad ska man säga...det här har jag ju aldrig varit med om förut...

Av Jennie Penny - 29 december 2009 15:52

Jag mötte upp med syrran på stan idag vid elva och vi vandrade omkring till klockan tre nästan, med små pauser för fika och för att syrran skulle kunna springa hem och ladda om tvätten (jo, det har förstås sina fördelar att bo mitt i centrala Falun). - 20 grader, tur att stan inte är så stor. Jag shoppade på H&M - en klänning och en kjol, på Åhlens - knästrumpor och en tunika (ursöt, men boobsen blir lite för stora i den, fast syrran sa att det kan man lösa med en sjal, så jag chansar på det, för den var verkligen såååååå fin) och nagellack på Kicks. Fick ju för mig att börja måla naglarna igen, det har jag inte gjort sedan gymnasiet. Så allt som allt blev det en lyckad shopping, hoppas jag. I morgon ska jag och syrran ha lite filmkväll och se på Revolutionary Road, den är ju om möjligt ännu mer deprimerande än Tess, så jag undrar jag om jag orkar. Men jag chansar, filmer som känns (som berör) är det bästa jag vet.


Måste förresten ta mig till södra England någon gång inom en snart, jag har kikat upp både Wessex och Cornwall nu, dramatiska klippor och hav....mmmm...me löööööv!!!! Och så London förstås, jag vill till London så mycket just nu att jag blir galen, men jag får vänta och se framåt våren om jag kan få det att gå ihop med mina resor till Denver och New York. I så fall kan det bli London i Maj!!! (hoppas hoppas hoppas)

Av Jennie Penny - 28 december 2009 19:06

Jag har setat framför datorn hela dagen idag, inget att vara stolt över. Jag skulle ha pluggat en massa men fastnar ju framför en massa annat skoj hela tiden. Satt och kikade på Tess igen, de två första avsnitten, orkade inte med de två sista idag för de är väldigt ledsamma och jobbiga att titta på.


Har i och för sig lagat mat idag, hemmagjord pizza och jag tror den blev ganska så god. Vi åt då upp allihopa och mamma och pappa åt extra. Jag kan ju bli lite misstänksam när de ojar upp sig väldigt för att maten var så god, men jag tror nog de tyckte det var gott.


Nu ska jag flytta min dator in till tv-soffan och sätta mig där och se om jag kan tvinga fram lite skrivet. I morgon ska jag träffa syster på stan, ut och shoppa lite kanske om jag hittar något för mina presentkort. Vi får se, annar är att träffa min syster trevligt nog...

Av Jennie Penny - 28 december 2009 14:47

Åh, Angel du vackra!!!

Av Jennie Penny - 28 december 2009 12:09

Jag multi-taskar för fullt, eller ja, jag kommer att multi-taska för fullt om typ en halvtimme eller något. Jag sitter här med två datorer påslagna framför mig, min egen och mammas. Mammas är den med internet på och min är den som har ett word-program så jag kan arbeta med min skoluppgift. Vi får se hur det kommer att gå. I morgon ska jag hänga med syrran hade jag tänkt, ta en tur på stan och på onsdag så blir det förhoppningsvis lite skidåkning och så filmkväll med syster.


Åh, det snöar så mysigt ute. Mer och mer snö - ÄLSKA.


Annars ser dagen lugn ut, ska plugga som sagt och så laga mat. Fundrar på att kanske sätta mig på träningscykeln, bara för att...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards