Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Högt upp i det blå...

Av Jennie Penny - 21 september 2011 21:20

Dags för ett inlägg så här på onsdagskvällen. Jag sitter och kikar på True Blood och följer hockeyn som just slutat. Båda hjärtelagen har spelat och där Brynäs tråkade ur och förlorade med 0-2 mot Frölunda, så tog Ore tag i det och vann med 14 (!!!) - 5. Jag ska när jag hinner ägna ett helt blogginlägg åt helgen, för jag spenderade den i Lund och Malmö med bästaste Saara och hade det jättetrevligt, men det fötjänar som sagt ett eget inlägg med egna bilder.

  

Idag tänkte jag mest jaga ifatt lite om vad som händer på jobbet och mitt liv här nere i Kristianstad. Det är nog första gången som jag börjar känna mig lite ensam här nere denna vecka. Jag kom in sent på eftermiddagsfikan häromdagen och alla satt kring borden och pratade och skrattade. Jag ville ha en kopp kaffe, men kaffet var slut, så jag blev lite snopen och stod och lyssnade en stund och gick sedan ut. Kanske de tycker jag är lite utav en kuf, men det blev nog bara fel där. Planer som inte stämde. Arbetsbördan lassas på varje dag och jag har minst 6 ärenden som jag ska/har startat upp, plus en stor bunt med kyrkoärenden som är halvfärdiga rapporter jag ska skriva klart. Det är inte det allra lättaste att sätta sig in i ärenden i kyrkor jag inte besökt, men jag försöker. Dock tar de enklaste saker lång tid för jag vet ju inte hur man diarieför, hur man arkiverar. Det är mycket byrokrati.

Mitt kontor som just nu är väldigt mycket mer fullt än vad detta visar! 


Av de lite gladare sakerna så var jag på byggmöte idag i samma kyrka som jag var och kikade färgprover på här i förra veckan. Klättrade runt precis hela kyrkan på klätterställningar och är det något som jag inte trodde så var det att jag skulle känna mig så oberörd som jag gjorde där högt uppe vid kyrktornet. Jag skakade inte alls, svindeln kändes inte ens nära, det var bara så spännande. Jag anar att jag är ordentligt härdad efter en sommar vid gruvan.

Utsikt från första stoppet, där nere har jag parkerat "min" bil.   Utsikt åt andra hållet.   Så här nära korset på taket var vi.   Och så här långt ovanför långhusets tak stod vi. Apcoolt va... Det är i varje fall ett riktigt snygg schiffertak på denna kyrka.


Idag har jag förresten bestämt att jag åker till Göteborg i helgen och det känns helt rätt i kroppen. Jag ska på Bokmässan och jag ska träffa åtminstone Signe som jag ska bo hos, men hoppas lite fler av vännerna är hemma och lediga. Ska bli så himla roligt och så skönt att få tänka på lite annat en sväng. Märkte det bara helgen som var nu, att det var så skönt att få snacka av sig lite med någon som faktiskt känner en...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Penny - 7 januari 2012 17:31

Så här en vecka in på nya året... Syrran sa – jag ska ta den där listan av Sandra, den var skoj!Så jag tänkte, jag tar den också! Sådant här är skoj, och så får man ju en liten överblick över allt man faktiskt ställt till med det här året!!! ...

Av Jennie Penny - 17 november 2011 20:34

Jag har börjat titta på en hel bunt nya tv-serier och tänkte jag skulle dela med mig lite av dem, ifall ni själva inte upptäckt dem än. Jag varnar redan här - de flesta är fantasy-inspirerade, men det är ju sådant som jag älskar.Och inte alla går på ...

Av Jennie Penny - 16 november 2011 18:42


Jag kände att det var dags för en liten uppdatering. Är inte den bästa för tillfället att uppdatera min blogg. Har haft en tanke eller två på att byta, men vi får se.   Hör ni, jag börjar känna mig mer och mer som en byggnadsantikvarie på riktigt...

Av Jennie Penny - 6 oktober 2011 21:48

    De två senaste dagarna kan ha varit de roligaste hitills på jobbet. Jag har fått vara ute och fara och träffa på folk som kan så mycket om sina specialintressen, fått se tendenser som är väldigt typiskt Skånskt, men ändå inte och jag börjar ä...

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni n...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards