Alla inlägg den 5 september 2011

Av Jennie Penny - 5 september 2011 20:21

Jag sa så idag åt folk jag träffade och kunde inte låta bli att nästan skratta, för det lät så okänt, så konstigt. Men jo, det är det jag är anställd som, det jag blir betald för att vara. Galet.


Jag var så sjukt nervös i morse, visste inte alls vad jag hade att vänta mig, men när jag väl kom dit så rullade allting bara på. Min handledare visade sig var en riktigt kul prick, svär och skojar och tycker nog det är rätt skönt att få lite hjälp! Ja, jag hoppas jag kan vara till hjälp. Det är svårt att avgöra ännu, hitills har jag fått tagit mig an en massa policys de har på museet, det vill säga så jag vet hur jag ska bete mig, vi är ju ett ansikte utåt. Men jag har också blivit föreberedd på lite sådant som jag ska och kan komma att få jobba med framöver och det är så kul, det är sådant jag inte kan så mycket om, men som jag bara ser fördelar i att lära mig. Ni vet stråtak och korsvirkeshus.


Det är allra roligaste är när han, J, kommer in på kontoret mitt (yes, jag har eget kontor) och säger att "det ska starta upp ett nytt projekt nu som jag tror skulle passa dig, det har med trä och sådant att göra". Ha ha, ja du, visst, jag kommer ju från ett skogslandskap. Projektet verkar i varje fall grymt roligt, så jag hoppas jag får det. Får återkomma mer om det framåt helgen, vi ska dit på fredag och kika, men jag kan väl säga så mycket som att det är i Snapphanetrakterna, det vill säga "gränsländerna" och handlar om en lantgård.


I morgon ska jag få köra bil ner till Lund-trakten, kan ju bli skoj eftersom jag ALDRIG kört i här i trakterna och knappt hittar i Kristianstad ännu.


Kikar på Sveriges Historia, det skulle handla lite om Falu Gruva idag så det kan ju vara skoj att se på det med extra kritiska ögon idag, får se vad de väljer att berätta och vilken vinkel de berättar det i.

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards