Alla inlägg under maj 2011

Av Jennie Penny - 16 maj 2011 12:39

Var en stund sedan jag uppdaterade nu, det kan bero på att denna fråga var ännu en svår en. I I-tunes och Spotifys tidsålder så är det här med hela skivor inte något jag lägger ner någon större tid på. Men ibland dyker det ju upp en skiva eller två som det längtats efter, eller så upptäcker jag något nytt, med någon artist som jag inte riktigt vetat om förut. Så jag valde en skiva som har många bra låtar, med ett band som utan tvekan är ett av mina favoritband - tycker de skitcoola och är så glad att de är tjejer!!! 

Av Jennie Penny - 9 maj 2011 21:36

Ja ni, inte särskilt svårt vilken artist jag skulle välja, men vilken låt?! Vi gör så här, så frågar jag igen om det är någon som vill följa med och se honom i Stockholm den 10 juni? Jag har en biljett över och den får ni köpa för halva priset (200 kr) om ni följer med.

Av Jennie Penny - 8 maj 2011 20:18

Jag lyssnar inte så mycket på radio för tillfället, jobbar ju på dagarna när mina favoritprogram går (läs Christer i P3). P3 är dock min kanal. Idag när jag och syrran åkte upp till Sälen så lyssnade vi och diggade till Diggilistan och något annat förmiddagssöndagsprogram och jag hann då höra den ena av de två låtar jag tänker lägga upp här, den andra hörde jag mycket för några veckor sedan när jag lyssnade igen på lite Christer. Det är två riktigt bra låtar, två av mina för tillfället favoritlåtar! Vilken gillar ni bäst...

Av Jennie Penny - 7 maj 2011 16:23

Hata igen, gillar inte det ordet. Inte står ut med längre är väl ett bättre ordval. Men shit alltså, det är ju skitsvårt. Jag kan känna fort att låtar är rätt genomskinliga, inte har något djup och då lägger jag inte ner så mycket tid på att lyssna på dem. Så vad ska jag välja, jag kan ta den här låten som låter väldigt bra vid en första lyssning, men som rätt snabbt blir trist och särskilt i jämförelse med några av hennes andra låtar som jag tycker håller och är riktigt bra, men denna, njää. 

Av Jennie Penny - 4 maj 2011 14:46

Länge fann jag tröst i Jimmy Eat Worlds "The middle" - it just takes sometime, but little girl your in the middle of the ride, everything, everything will be just fine , everything everything will be allright". Men det textraderna (typ de enda jag kan i låten) beskriver hur jag mådde då i början av 20-något.


Men idag, en låt som beskriver mig idag. Tja, det här är en låt med fina tankar och idéer... Hör och häpna, en låt som jag lyssnar på texten till!!!   

Av Jennie Penny - 3 maj 2011 17:13

Oj, har man följt min blogg ett tag så förvånas man nog inte av något jag lyssnar på egentligen. Har man däremot bara träffat mig så kanske det finns lite musik jag lyssnar på som folk inte vet. Jag tänker inte välja country här, för det känns som att jag inte hymmlar med det alls. Jag gillar country. Men vet ni att jag tycker om sådan här musik...

Av Jennie Penny - 2 maj 2011 12:48

Oj ni, det här var ett otroligt lätt svar för mig. Det är ett band som jag egentligen inte gillar, de är på fel sida den där gränsen med hur mycket amerikanskt machoman beteende jag egentligen tål, men de har ett antal riktigt tunga och roliga rockgunglåtar som jag är hemskt svag för. Jag tänker inte försvara texterna, det är som vanligt musiken jag faller för, jag kan inte texterna och jag anar att det handlar mycket om lättraggade tjejer och snabba bilar, med tanke på att jag har för mig att sångaren är gift med en gammal playboy modell (han var det i varje fall).


Men jag kan inte låta bli att tycka att det här är riktigt braaaa...

Kan inte låta bli, fick lov att lägga hit en till... Den här är nog ännu värre... =)

Av Jennie Penny - 1 maj 2011 18:45

Idag avslutades konståknings VM i Moskva, ett VM som skulle ha hållts i Japan i Mars, men av självklara och tragiska anledningar så kunde detta inte ske. Tack och lov, sa vi konståkningsälskare när Ryssland tog över och ordnade ett fint mästerskap. Jag har faktiskt inte sett mycket annat än isdansen i år. Det är ju förstås den jag älskar mest, men jag brukar se om inte hela, så åtminstone delar av alla tävlingar. I vilket fall som helst så var det två par som enligt mig var helt outstanding i isdansen. Ett Amerikanskt och ett Kanadensiskt, de två par som det handlat mest om de senaste tre åren. Jag gillar båda paren mycket, nu när syskonen Kerr har slutat på amatör nivå, så är det egentligen bara dessa två par som jag gillar. I år tyckte jag att det var Amerikanarnas tur att få vinna, mest för rättvisans skull. Det är så jämnt mellan de båda paren, men Kanadensarna tycks alltid dra det längsta strået. De vann OS och VM förra året, och Amerikanarna kom tvåa. Det såg likadant ut inför fridansen i år.


Kanadensarna Tessa Virtue och Scott Moir körde det här riktigt urläckra latino/samba numret. Alltså hur det kan göra detta på is är för mig helt fascinerande. Ett riktigt bra nummer...

För mig kändes det då som att det var kört för Amerikanarna, Meryl Davis och Charlie White, redan innan de kört sitt nummer, men jag hoppades fortfarande på dem. Så gick de ut, som sista par med en tango. Efter en trevande start, så greppade de tag om mig också och när de åkt klart så hoppades jag ännu mer på att de skulle klara det. För deras åk var också makalöst bra... Den är så snygg, början på deras piruett.

Åh, de klarade det. USA vann sitt första guld någonsin i Isdans!!!

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards