Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Den lataste lördagen i världshistorien

Av Jennie Penny - 10 september 2011 22:33

VIlken lat dag jag har haft idag. Det känns inte som om jag gjort ett dyft, men det har jag ju förstås. Jag gick ner på stan en sväng, tänkte jag skulle vara duktigt och köpa mig lite nya kläder, men det är inte det lättaste i lilla Kristianstad, för de tär inte så stort har jag märkt, inte direkt så där att det fanns ett Gina där jag lätt kunnat gå in och köpa ett par tröjor och ett par leggings. Men de har ett snyggt H&M som jag ska ta tag i här framöver. Men det var ju där mitt andra krux var idag - jag blev trött och jag kände mig äcklig och varm och det är ju liksom fröken Jennies värsta. Så jag undevk klädbutiket. Köpte mig en handväska som jag letat efter ett tag och även en kalender till jobbplanering, för det märkte jag i fredags att jag kommer behöva ha. Sedan gick jag förbi Hemmakväll och köpte på mig lite godis och första säsongen av Vampire Diaries som de sålde för 99 kr - rätt så lagomt för en superbra serie vars tredje säsong börjar på torsdag. 


Annars har jag vikit dagen åt Camelot faktiskt. Jag bestämde mig för att jag serien en chans och den har blivit lite bättre, men de tappar bort kärlekshistorien mellan Gwen och Arthur helt och hållet, dels på grund av hur den börjar, men också för att kemin helt saknas, det är inte romantiskt, de blir kära utan att känna varandra och det tror jag inte på. Men men, allt eftersom säsongen fortsätter så börjar det ändå arta sig, vi får se. Jag har tre avsnitt kvar tror jag.


Det är lustigt det här hur jag inte haft ork eller lust till att göra något idag och ändå har jag en rastlös sinnestämning som gör att jag tycker att jag är skämsig och tråkig. Men varför ska jag behöva be om ursäkt för att jag ville ha en lugn dag, för att jag stressat och känt mig otillräcklig min första vecka på jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Penny - 7 januari 2012 17:31

Så här en vecka in på nya året... Syrran sa – jag ska ta den där listan av Sandra, den var skoj!Så jag tänkte, jag tar den också! Sådant här är skoj, och så får man ju en liten överblick över allt man faktiskt ställt till med det här året!!! ...

Av Jennie Penny - 17 november 2011 20:34

Jag har börjat titta på en hel bunt nya tv-serier och tänkte jag skulle dela med mig lite av dem, ifall ni själva inte upptäckt dem än. Jag varnar redan här - de flesta är fantasy-inspirerade, men det är ju sådant som jag älskar.Och inte alla går på ...

Av Jennie Penny - 16 november 2011 18:42


Jag kände att det var dags för en liten uppdatering. Är inte den bästa för tillfället att uppdatera min blogg. Har haft en tanke eller två på att byta, men vi får se.   Hör ni, jag börjar känna mig mer och mer som en byggnadsantikvarie på riktigt...

Av Jennie Penny - 6 oktober 2011 21:48

    De två senaste dagarna kan ha varit de roligaste hitills på jobbet. Jag har fått vara ute och fara och träffa på folk som kan så mycket om sina specialintressen, fått se tendenser som är väldigt typiskt Skånskt, men ändå inte och jag börjar ä...

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni n...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards