Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Kan jag kanske tipsa om någon...

Av Jennie Penny - 17 november 2011 20:34

Jag har börjat titta på en hel bunt nya tv-serier och tänkte jag skulle dela med mig lite av dem, ifall ni själva inte upptäckt dem än. Jag varnar redan här - de flesta är fantasy-inspirerade, men det är ju sådant som jag älskar.Och inte alla går på svensk tv, än!!!


För några veckor sedan skrev svägerskan till mig på ansiktsboken och tipsade om två serier hon börjat titta på och som hon trodde jag skulle gilla. Den ena av dem heter Once upon a time och är en sagoinspirerande historia som jag själv tycker påminner om filmen Stardust i känslan. Den är nämligen väldigt söt, romantisk och otäck. Åh, ena sidan får vi se en värld mycket lik vår egen, men väldigt mörk och deprimerande, åh andra sidan får vi komma in i sagornas värld, träffa Snövit och Askungen och flera Prince Charming - men framför allt de onda féerna. För det är en sagovärld vi får tillgång till efter "happy ever after".



Den andra serien hon tipsade mig om var Grimm. Den här, hör ni kanske på namnet, är löst baserad på Grimms sagor, men det är inte en sagovärld som ovanstående serie, utan den har snarare snappat upp de där onda varelserna i Grimm sagorna och gjort dem till mördare i en typ polisserie. När man talar om trollen så har jag precis sexan på nu och inser att de faktiskt visar denna serie där, så ni kan ju passa på att kika om ni gillar den. Själv gillar jag Once upon bättre av de här två! =) Men båda är bra.


En tredje serie jag börjat titta på och som jag fallit rejält för är The Secret Circle som på Amerikansk tv går direkt efter the Vampire Diaries på torsdagar. Gillar ni TVD som kommer ni gilla the Secret Circle också. Istället för vampyrer så handlar det här om häxor och den vältrar sig i både god och ond magi, bland häxjägare och förbjuden, komplicerad kärlek. Jo, jag har redan introducerat syrran för den, så nu kan jag och hon ha diskussioner om den. 



Så en fjärde serie som jag börjat titta, jepp. Sa ju att det var en bunt. Men detta är ingen fantasyserie, utan en mer komedi/romantik serie. Den heter Hart of Dixie och för er som en gång i tiden följde O.C, kommer ni känna igen huvudpersonen i denna. Skulle faktiskt vilja jämföra denna serie med Men in Trees, om ni var någon som såg den serien. Men där Merin flyttar från New York till Alaska, så flyttar Zoe från New York till Alabama. Yep, det är en otroligt söderälskande serie, men den här helmysig, plus att jag får min dos av country i varje avsnitt!


 
 
Kusin Pernilla

Kusin Pernilla

12 december 2011 16:44

Hallå!

Secret circle.. hmm.. neej det vet jag nog inte vad det är.. berätta gärna!

Hahaha jag tror absolut det beror på att han har blivit "ond"! Ursnygg är han ju nuförtiden! Riktigt läcker! :D

http://www.rubbermadebaby.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

13 december 2011 00:02

Åh det ska jag verkligen kolla upp! Häxor är ju alltid roligt!

Då kanske jag skulle få rekommendera en serie, American horror story. Den e rolig. ^^ (mot förmodan att du inte redan sett den)

http://www.rubbermadebaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Penny - 7 januari 2012 17:31

Så här en vecka in på nya året... Syrran sa – jag ska ta den där listan av Sandra, den var skoj!Så jag tänkte, jag tar den också! Sådant här är skoj, och så får man ju en liten överblick över allt man faktiskt ställt till med det här året!!! ...

Av Jennie Penny - 16 november 2011 18:42


Jag kände att det var dags för en liten uppdatering. Är inte den bästa för tillfället att uppdatera min blogg. Har haft en tanke eller två på att byta, men vi får se.   Hör ni, jag börjar känna mig mer och mer som en byggnadsantikvarie på riktigt...

Av Jennie Penny - 6 oktober 2011 21:48

    De två senaste dagarna kan ha varit de roligaste hitills på jobbet. Jag har fått vara ute och fara och träffa på folk som kan så mycket om sina specialintressen, fått se tendenser som är väldigt typiskt Skånskt, men ändå inte och jag börjar ä...

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni n...

Av Jennie Penny - 21 september 2011 21:20

Dags för ett inlägg så här på onsdagskvällen. Jag sitter och kikar på True Blood och följer hockeyn som just slutat. Båda hjärtelagen har spelat och där Brynäs tråkade ur och förlorade med 0-2 mot Frölunda, så tog Ore tag i det och vann med 14 (!!!) ...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards