Alla inlägg under augusti 2010

Av Jennie Penny - 10 augusti 2010 16:18

Tanken var att denna blogg skulle följa mig varje dag mitt tjugonionde år i livet. Olika oförväntade saker har gjort att så inte blivit, det sista halvåret har jag lämnat det aktiva bloggandet där hän och koncentrerat mig på annat, eller försökt i varje fall.


Men nu är det så att dagen snart är här. Det är faktiskt bara fyra dagar kvar - på lördag fyller jag 30 år och det gör jag i New York dit jag, syrran och hennes fästman plus en kompis till mig åker på torsdag. Det var det som var slutmålet med detta år och det har jag förverkligat. Listan jag skrev har det väl annars gått sådär med... Det överstrykta är saker jag gjort och är de understrykna liksom genomstrukna så är det en länk, tryck på dem för att se bilder och kanske en liten återgivning av det som hänt.


Saker jag ska lägga ner stora delar av min själ för att få göra detta mitt tjugonionde år i livet: (den får fyllas på och ni får gärna ge tips på fler roliga, intressant och inte jättedyra saker jag kan göra)


#  Se en föreställning på Göteborgs Operan.

#  Besöka Maritiman, Sjöfartsmuseet, Universeum och Naturhistoriska museet.

#  Besöka Masthuggskyrkan.

#  Åka till Ullared och shoppa.

#  Åka till Norge.

#  Hångla.

#  Dejta: II

#  Dansa: IIII

#  Boka resa till New York.

#  Träna regelbundet.

#  Äta bättre

#  Bli piggare

#  Skaffa den bästa praktikplatsen jag kan tänka mig.

#  Sök jobb, jobb, jobb.

#  Komma iväg till Malmö åtminstone en gång, men gärna ett par fler.

#  Åka en dagstur till Danmark, Skagen.

#  Gå på julmarknad på Gunnebo slott.

#  Gå på julmarknad på Tjolöholms slott.

#  Åka till Borås och gå på textilmuseet.

#  Åka till Alingsås och titta på trästaden.

#  Gå på Jul på Liseberg.

#  Gå på Luciakonsert


 Saker jag med all säkerhet ska göra – sådant som redan är planerat: 

#  Se Eddie Izzard i Stockholm med mor och syster.

          # Bilder från Eddie Izzard

Se Hoffmaestro & Chraa på Brewhouse, Gårda, med vännerna.

 

Så inte så himlars bra kanske, men sanningen är ju den att jag gjort mycket annat än det som står med här också. Som lite andra roadtrips till exempel till Tjörn och besök på Nääs slott och byggnadsvård. Peace & Love avklarades även denna sommar och var en hit och det bästa av allt (hitills) är att jag gått med i en studiecirkel som räddat min sommar. Gå gärna in på Sara Mays hemsida och läs om det hela.


Börjar jag blogga igen så kommer jag troligtvis att starta en ny blogg någon annanstans, men det kommer ni att få reda på.


Så hoppas ni har det bra. Jag siktar på att ha den roligaste födelsedagsresa jag kan i varje fall.


FÖR NEW YORK, NEW YORK, HERE I COME!!!

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards