Alla inlägg den 6 september 2011

Av Jennie Penny - 6 september 2011 20:33

Vi tog oss ner mot södrare delarna av Skåne idag för vi skulle ha en sorts kick-off med kontoret i Lund. Platsen som valdes heter Skrylle och vi käkade bland annat lunch på Skryllegården . Efter lunchen begav vi oss iväg på en lite promenad och jag fick mer än en gång påminna mig om att jag faktiskt är en medarbetare och inte en praktikant. Det känns konstigt, kanske framförallt för att jag inte blivit tilldelad något eget projekt ännu som jag kan jobba med. Men det kommer, tydligen, fick jag reda på, så finns det massor med saker som behöver göras, så framöver här så kommer det blir hårt arbete och en massa skrivande. Det låter bra det.


Några bilder från promenaden... 

Nästa vecka ska jag antagligen spendera några dagar på Lund-kontoret. I varje fall måndagen och sedan får vi se. I morgon fortsätter jag min "inskolning" med en tur ner mot Österlen, eller i varje fall i närheten av det. Ska vara på jobbet halv åtta (halv åtta??!!), så det blir tidig sänggång idag, för jag är redan skittrött!


Jag fick åka med "chefen" (biträdande landsantikvarien) hem idag och han frågade ut mig om uppsatsen. Det var ju han som intervjuade och anställde mig, så han vet ju om att den inte är färdig, så jag försökte svara så ärligt som möjligt. Han är av den teorin att jag bara borde låta den bli färdig och inte tänka på att den ska bli så perfekt, för en arbetsgivare tittar mer på erfarenheter än en uppsats när de anställer någon. Men genom att skriva klart min uppsats och få en examen så kan jag ju be om mer betalat, vilket jag självklart vill. Så jag tänker ta helgen nu och få klart det här jekla utkastet. Få det här färdigt.


Så stressa mig inte, nämn det inte. JAG VET!

Av Jennie Penny - 6 september 2011 19:46

Har ni sett den här serien? Är det något att ha? Jag har börjat kolla lite på avsnitt ett och tycker den är precis lik alla andra sådana här serier i upplägget, som the Tudors till exempel. Ni vet blod, sex och tårar och ibland lite kärlek. Så jag undrar mest om det är värt det att kika vidare? För jag gillar ju legenden, kikar ju på Merlin, tycker om fantasy som utspelar sig i en medeltida värld. Men Camelot, är det något att se? Är jag härdad? Har jag sett för mycket?

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards