Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Livet och sånt där...

Av Jennie Penny - 12 april 2011 20:25

Jag söker jobb hela tiden, jag är inskriven på arbetsförmedlingen och måste höra av mig varannan månad eller vad det är, så jag håller koll på vilka jobb jag söker, skriver ner dem så jag kan berätta detta för dem. I princip aldrig får jag något svar, jag blir inte kallad till några intervjuer, det står helt still och jag vet inte vad jag kan göra för att synas mera.


Nu har jag ändå lyckats få ett jobb i sommar, ett jobb som guide vid Falu Gruva.

Det är något jag aldrig provat på, det här med att guida, men jag tänker att det kommer bli roligt att få träffa folk, att få berätta om något som jag kan. Men det är ju inte drömjobbet, jag hoppas dock det kan leda mig dit, att jag kan få skriva något på min CV som åtminstone höjer på ögonbrynen hos det folk som läser den och jag hoppas för mig själv att det här ska göra mig lite modigare också, att jag ska få må lite bättre. För jag har det tungt emellanåt. Det här osäkra, det ensamma, tär på en mer än jag orkar tänka på. Det händer så stora saker för mina syskon, men inte för mig. 


Jag funderar mycket och det har börjat göra min sömn mer och mer orolig. Nu har jag antagligen lyckats säga något dumt till en kompis också, jag hoppas verkligen inte det, för jag menade inget illa alls. Jag har så mycket som släpar efter med skolan, jag får höra tunga saker på jobbet hela tiden och jobbar inom en bransch som är psykiskt och fysiskt påfrestande. Jag är trött när jag kommer hem, jag är jättetrött på helgerna och det tar mig nästan hela de där två dagarna att piggna till. Jag vet inte när jag ska finna tid och ork till det här som jag tycker är riktigt roligt - det vill säga att plugga. Jag måste ju leva också.

 
 
Ingen bild

Lina

12 april 2011 20:56

Har man ett hjärta som ditt tror jag inte att någon kompis kan tro att du menar något illa.

Och jag känner igen mig oerhört mycket i det du skriver om jobbet; att möta människor hela tiden kräver mycket. En ständig utmaning att behålla tillräckligt med energi till sig själv. Kanske är det just det; du gör något stort för dig själv alldeles nu denna vår genom att fortsätta söka? Trots att det är kämpigt och frestande att jämföra sin egen yta med andras. Lättare sagt än gjort, förvisso... Men värt att fortsätta försöka. Jag tror på (eftersom jag måste) att resultatet till slut matchar ansträngningen att nå dit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Penny - 7 januari 2012 17:31

Så här en vecka in på nya året... Syrran sa – jag ska ta den där listan av Sandra, den var skoj!Så jag tänkte, jag tar den också! Sådant här är skoj, och så får man ju en liten överblick över allt man faktiskt ställt till med det här året!!! ...

Av Jennie Penny - 17 november 2011 20:34

Jag har börjat titta på en hel bunt nya tv-serier och tänkte jag skulle dela med mig lite av dem, ifall ni själva inte upptäckt dem än. Jag varnar redan här - de flesta är fantasy-inspirerade, men det är ju sådant som jag älskar.Och inte alla går på ...

Av Jennie Penny - 16 november 2011 18:42


Jag kände att det var dags för en liten uppdatering. Är inte den bästa för tillfället att uppdatera min blogg. Har haft en tanke eller två på att byta, men vi får se.   Hör ni, jag börjar känna mig mer och mer som en byggnadsantikvarie på riktigt...

Av Jennie Penny - 6 oktober 2011 21:48

    De två senaste dagarna kan ha varit de roligaste hitills på jobbet. Jag har fått vara ute och fara och träffa på folk som kan så mycket om sina specialintressen, fått se tendenser som är väldigt typiskt Skånskt, men ändå inte och jag börjar ä...

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni n...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards