Direktlänk till inlägg 10 april 2011

TV kväll - på mitt eget vis!

Av Jennie Penny - 10 april 2011 18:41

Jag beställde fler tv-kanaler i fredags, så jag bör ha boxen här hemma om några dagar. Det ska bli skönt att få lite fler kanaler. Jag har bara svt kanalerna, tv 4 och sexan just nu. Var bortskämd i Göteborg där så många kanaler ingick i grundutbudet. Visst, jag tittar inte överdrivet mycket på tv, men teven är min vän, min kompanion om kvällarna så det inte ska bli så tyst och ensamt i lägenheten. Så de kanaler jag saknar, och nu kommer få bland annat, är framförallt fyran +, tv 8 och nian!


Så idag när jag kom hem ifrån Glamsäventyret så drog jag på datorn och såg senaste avsnittet av Vampire Diaries. Det var äntligen ett riktigt bra avsnitt. Bör vara ungefär 5 kvar på säsongen. Där i juni så börjar True Blood igen, så utan min dos vampyrer lär jag inte bli.


Snart så börjar ju även en serie som jag längtat efter sedan jag fick nys om den och det är ju filmatiseringen av George RR Martins Game of Thrones. 17 april har den premiär i USA och den 4 maj här i Sverige på Canal +.


Eftersom söndagen för min del oftast brukades spenderas framför fyran + och nian, så har jag en lite trist tv-kväll här hemma, så därför fortsätter jag på spåret dator + tv-serier och tänkte kika in Joel Kinnamans nya serie i USA. The Killing heter den och hade ju fått bra kritik enligt kvällspressen (om man nu ska lita på det då). Jag testar i varje fall får se...


Har ni nå tips på andra intressanta serier jag kan kika upp?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Penny - 7 januari 2012 17:31

Så här en vecka in på nya året... Syrran sa – jag ska ta den där listan av Sandra, den var skoj!Så jag tänkte, jag tar den också! Sådant här är skoj, och så får man ju en liten överblick över allt man faktiskt ställt till med det här året!!! ...

Av Jennie Penny - 17 november 2011 20:34

Jag har börjat titta på en hel bunt nya tv-serier och tänkte jag skulle dela med mig lite av dem, ifall ni själva inte upptäckt dem än. Jag varnar redan här - de flesta är fantasy-inspirerade, men det är ju sådant som jag älskar.Och inte alla går på ...

Av Jennie Penny - 16 november 2011 18:42


Jag kände att det var dags för en liten uppdatering. Är inte den bästa för tillfället att uppdatera min blogg. Har haft en tanke eller två på att byta, men vi får se.   Hör ni, jag börjar känna mig mer och mer som en byggnadsantikvarie på riktigt...

Av Jennie Penny - 6 oktober 2011 21:48

    De två senaste dagarna kan ha varit de roligaste hitills på jobbet. Jag har fått vara ute och fara och träffa på folk som kan så mycket om sina specialintressen, fått se tendenser som är väldigt typiskt Skånskt, men ändå inte och jag börjar ä...

Av Jennie Penny - 29 september 2011 20:39

Vissa filmer är liksom skämsfilmer, sådana där jag inte riktigt kan stå för att jag tycker är bra, eller som faktiskt inte ens är bra, men har någon eller några scener som är så fantastiska att man bara måste se dessa filmer när de går ändå. Har ni n...

Presentation


Dalkulla på vift i Skåneland! Jobbar som Byggnadsantikvarie på Regionmuseet. Skriver om det som intresserar mig, det som väcker tankar hos mig och det som händer omkring mig! Läs och kommentera gärna! Spread the word...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Twitter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Trevliga bloggar till för att också läsas

RSS

Gästbok

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards